Kaikki kokoelmat
Nettiajanvaraus ja kalenteri
Timman sopimuksen irtisanominen
Timman sopimuksen irtisanominen

Tässä artikkelissa käydään läpi toimenpiteet kalenterin ja nettiajanvarauksen irtisanomiseksi.

Vilma avatar
Tekijä: Vilma
Päivitetty yli viikko sitten

Asiakkaan ja Timma Oy:n välinen sopimus voidaan irtisanoa koska tahansa ja sopimuksilla ei ole erillistä irtisanomisaikaa. Sopimus voidaan päättää esimerkiksi viimeisimmän laskutuskauden loppuun. Tässä artikkelissa käydään läpi asioita, mitä kannattaa ottaa huomioon irtisanoessasi sopimuksen Timman kanssa.


Kuinka irtisanon sopimukseni Timman kanssa

Lähetä meille sähköpostitse (info@timma.fi) kirjallinen ilmoitus sopimuksen irtisanomisesta. Emme ota vastaan irtisanomisilmoituksia puhelimitse.

Ilmoitathan viestissä meille seuraavat asiat:

  • Liikkeen nimi

  • Y-tunnus

  • Päivämäärä, johon haluat sopimuksesi päättää

  • Syy irtisanomiselle

Haluamme jatkuvasti kehittää palveluitamme ja siksi kuulisimme mielellämme aina syyt sopimuksen irtisanomiselle. 💎


Laskut

Varmista, ettei tililläsi ole maksamattomia laskuja. Näet kaikki laskusi ja niiden tilan Timma Pro:ssa:

Mene kohtaan Lisää > Timma laskut.

Näet laskujesi tilan “Tila” -sarakkeessa. Varmista, että maksamattomat laskut on maksettu ennen kuin sopimuksesi päättyy.

Jos haluat avata erääntyneen laskun, klikkaa painiketta, joka on kuvassa korostettuna. Voit myös ladata laskun klikkaamalla samasta painikkeesta, jos tarvitset laskun tai laskujen tietoja esimerkiksi kirjanpitoon.


Nettiajanvarauksen sulkeminen ja liikkeen piilottaminen Markkinapaikalta

Jos olet jo lopettanut Timman kalenterin ja ajanvarauksen käytön, saatat edelleen tarvita tilillä olevia muita tietoja. Huomioi silloin, että työajat ja nettiajanvaraus ovat suljettuina.

Työaikojen poistaminen kalenterista

Aloita poistamalla työaikasi kalenterista.

Mene sivulle Omat tiedot > Työajat.

Sulje kaikki työpäivät Vakiotyöajat-valikossa. Tee tämä klikkaamalla päivän nimeä, jolloin painike muuttuu punaiseksi. Muista tallentaa tekemäsi muutokset.

Jos olet asettanut automaattisia työaikoja, muista ottaa ne pois päältä ottamalla valinta pois Automaattiset työajat-valikosta.

Viimeinen askel työaikojen poistamiseen on uuden “aikataulusi” asettaminen. Tämä aikataulu sisältää kaikki suljetut päivät, eli valitse aikaväli, jolta haluat ottaa työajat pois käytöstä ja klikkaa tallenna.

Voit myös manuaalisesti poistaa työaikasi klikkaamalla kaikki halutut päivät vihreästä punaiseksi.

Käyttäjien piilottaminen nettiajanvarauksesta ja Markkinapaikalta

Seuraavaksi sinun tulisi piilottaa käyttäjät nettiajanvarauksesta ja Markkinapaikalta. Tee tämä vasta kun ajanvarauksesi on sulkeutunut, koska muuten asiakkaat eivät voi varata aikoja teille. Tällä toimenpiteellä ehkäistään se, ettei kuluttajat voi tehdä varauksia teille enää nettiajanvarauksen tai Markkinapaikan kautta.

Mene Omat tiedot > Käyttäjän tiedot > Piilota nettivarauksesta > Tallenna.

Tallentamalla asetukset käyttäjä menee automaattisesti piiloon sekä nettiajanvarauksesta että Markkinapaikalta.

Piilota liike Markkinapaikalta

Piilottaaksesi liikkeen Markkinapaikalta:

Mene Toimipiste-sivulle ja sieltä > Markkinapaikan asetukset

Varmista, että Markkinapaikan asetuksissa kohta "Näytä liikkeesi Markkinapaikalla" on pois päältä. Muista tallentaa vielä muutokset.


Tietojen tallentaminen

Tiedot, joita sinun tarvitsee ottaa Timmasta tallentaa vaihtelevat tilanne- ja liikekohtaisesti. Jos jatkat töitäsi muualla, niin yleisimmin tarvitset mukaasi asiakasrekisterin ja sinun todennäköisesti tarvitsee siirtää vanhat varaukset uuteen kalenteriisi. Jos käytät kalenterin ja nettiajanvarauksen lisäksi myös Timman kassaa, tarkista tarvitsemasi tiedot täältä. (Linkki tulossa myöhemmin)

Asiakasrekisteri

Oikeutesi asiakasrekisteriin riippuu käyttäjätasostasi ja siitä, mihin rooliin sinut on asetettu Sopimukset-välilehdellä.

Huom! Vain Pääkäyttäjillä on oikeus muuttaa asiakasrekisterin hallintaoikeuksia.

Muokataksesi asiakasrekisterin hallintaoikeuksia mene Lisää > Sopimukset.

Ladataksesi asiakasrekisterin mene kohtaan Asiakkaat > Asiakkaat > Klikkaa CSV-painiketta, joka näkyy korostettuna allaolevassa kuvassa.

Tallennettava tiedosto on .CSV-muodossa ja tiedoston avaaminen vaatii toimiakseen ohjelman, joka tukee .CSV-muotoisia tiedostoja.

Mitä asiakastietoja voit ladata:

  • Pääkäyttäjälle näkyy asiakasrekisteri kokonaisuudessaan.

  • Käyttäjä-tason käyttäjille asiakasrekisterissä näkyy vain kanta-asiakkaiksi merkityt asiakkaat (sydän-symboli kalenterissa).

  • Rajoitettu käyttäjä- ja sitä alemmille tasoille asiakasrekisteri ei ole saatavilla.

Varaukset

Eri järjestelmien ja erilaisten toiminnallisuuksien vuoksi kalenterin varauksia ei ole mahdollista siirtää automaattisesti toiseen järjestelmään. Varausten siirto tapahtuu siis manuaalisesti, luomalla varaukset itse uuteen kalenteriin.

Etukäteismaksut ja Markkinapaikka

Jos käytät Timman Markkinapaikkaa tai myyt lahjakortteja Timman nettilahjakorttikoneen kautta, sinun kannattaa tallentaa myyntiraportit kaikista näistä myynneistä.

Raporttien lataamiseksi mene Tulot > Kirjanpito-sivulle. Valitse ensin haluamasi kuukausi, jolta raportin haluat ja klikkaa sen jälkeen Laajennettu raportti tai Tiivistetty raportti. Nämä raportit näyttävät kaikki maksutavat, mukaan lukien Markkinapaikan etukäteismaksut. Voit myös halutessasi ladata Markkinapaikkaraportin samalta sivulta, jos haluat tarkastella veloitettuja komissioita. Klikatessa raporttia voit valita aina haluatko avata, ladata tai lähettää kyseisen raportin eteenpäin.

Kun haluat raportit lahjakorteista mene kohtaan Tulot > Lahjakortit.

Voit joko valita raportin tietyllä aikavälillä myydyistä lahjakorteista (kuukausi/vuosi), tai oletuksena raportti kaikista lahjakorteista. Voit piilottaa raportista käytetyt lahjakortit. Voit avata, ladata tai lähettää raportin .PDF-muodossa. On myös mahdollista suoraan tulostaa .PDF-tiedostona olevan raportin tai ladata raportin .CSV-muodossa.


Tiedottaminen asiakkaille

Haluat todennäköisesti kertoa asiakkaillesi tulevista muutoksista ajanvaraukseesi liittyen. Tämän tehdäksesi sinulla on muutama vaihtoehto, mitä voit Timmassa tehdä. Timman kautta on mahdollista tiedottaa asiakkaillesi sähköpostitse, tekstiviestillä tai molempia kanavia käyttäen.

Löydät nämä vaihtoehdot Lisää > Markkinointi -välilehden alta.

Voit lukea lisää sähköpostiviestien ja tekstiviestien luomisesta ja lähettämisestä täältä.

Viestin lähettäminen kanta-asiakkaille

Jos haluat kohdentaa viestisi kanta-asiakkaillesi tai niille asiakkaille, jotka ovat joskus varanneet ajan sinulle, tulee sinun ensiksi luoda Kohderyhmä Markkinointi > Kohderyhmät-sivulla.

Kanta-asiakkaille:

  • Nimeä Kohderyhmä niin, että sinun on helppo löytää se myöhemminkin.

  • Valitse ”Rajoita kanta-asiakkaisiin”.

  • Valitse kenen käyttäjän kanta-asiakkaista haluat kohderyhmän luoda.

  • Allaolevassa esimerkissä olemme sisällyttäneet kohderyhmään myös asiakkaat, joilla ei ole markkinointilupaa aktivoituna.

  • Viimeistelläksesi kohderyhmän luomisen, klikkaa ”Luo uusi”.

Jos haluat sisällyttää kohderyhmään kaikki asiakkaat, jätä valitsematta “Rajoita kanta-asiakkaisiin”.


Timman kotisivut

Jos sinulla on kotisivut Timman kautta, tulee sinun huomioida muutama asia niihin liittyen ennen kuin suljet tilin. Jos kotisivusi tai domainisi ei ole Timman kautta, voit ohittaa tämän osion.

Aluksi sinun tulisi päättää, haluatko pitää domainisi. Domain on kotisivujesi osoite, esimerkiksi Timman domain on timma.fi.

Jos haluat säilyttää domainisi tai esimerkiksi siirtää sen toiselle palveluntarjoajalle, ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse (info@timma.fi). Kerro olevasi irtisanomassa sopimuksen ja pyydä meiltä domainin siirtoavainta. Toimitamme siirtoavaimen sinulle sähköpostitse.

Jos et halua säilyttää domainia, säilytämme domainin viimeisimmän maksukauden loppuun asti. Domain maksetaan aina vuodeksi kerrallaan ja säilytämme sitä siihen asti, kun se on viimeksi maksettu. Kun vuosi on kulunut, domain vapautetaan. Domainin vapauttamisen jälkeen se on yleensä ”jäädytettynä” 30–60 päivää, jolloin aikaisemmalla palveluntarjoajalla (Timmalla) on mahdollisuus vielä uusia domain. Jos domainia ei uusita, vapautuu domain ja se on sen jälkeen kenen tahansa ostettavissa.


Omistajanvaihdos liikkeessä

Jos liike myydään ja sopimus sisältää myös Timman ajanvarausjärjestelmän siirtymisen uudelle omistajalle, tulisi sinun päivittää Timmaan uudet tiedot.

Uudet omistajat ja käyttäjät tulisi luoda Timmaan vanhan pääkäyttäjän toimesta. Sen jälkeen vanha pääkäyttäjä voi poistaa vanhat käyttäjät, joiden tilejä ei enää tarvita. Pääkäyttäjä voi sen jälkeen poistaa oman tunnuksensa tai olla yhteydessä Timman asiakaspalveluun ja pyytää käyttäjätunnuksensa poistoa.

Uuden omistajan/pääkäyttäjän tulisi sen jälkeen kirjautua Timmaan ja Toimipiste-sivulle ja tarkistaa siellä näkyvien tietojen oikeellisuus. Sen jälkeen tulisi tarkistaa Toimipiste-sivulta ja Omat tiedot-sivuilta kaikkien käyttäjien kohdalta, että yhteystiedot laskutukseen ovat oikein.

Viimeisimpänä pääkäyttäjän tulisi tarkistaa, että Lisää > Sopimukset -sivulla olevat tiedot ovat ajan tasalla ja oikein.

Lue ohjeet Timman käyttöönottoon tästä.

Liikkeen vanhat myyntiraportit ovat edelleen näkyvillä Timmassa ja joissain tapauksissa voi olla hyvä idea luoda liikkeelle kokonaan uusi Timman tili täältä.


Olemme surullisia, että haluat lopettaa Timman käytön. 😢 Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jos haluat vielä myöhemmin palata käyttämään Timmaa! Voimme aina palauttaa liikkeesi ja kaikki tiedot säilyvät tililläsi tallessa. 💜

Vastasiko tämä kysymykseesi?