Markkinointi

Tässä artikkelissa opit käyttämään Timman Markkinointi-välilehden työkalua.

Jessica avatar
Tekijä: Jessica
Päivitetty yli viikko sitten


Markkinointiviestit

Markkinointityökalun löydät kohdasta Lisää > Markkinointi.

Timman markkinointityökalu on helppokäyttöinen ja nopea tapa viestittää asiakkaillesi esimerkiksi muutoksista, kampanjoista tai lomista. Markkinointi-osiossa voit lähettää viestejä joko sähköpostitse tai tekstiviestitse.

Kohderyhmät

Mieti kenelle haluat lähettää viestejä ja haluatko luoda useamman kuin yhden kohderyhmän.

  1. Aloita luomalla kohderyhmät. Mene kohtaan Lisää > Markkinointi > Kohderyhmät.

  2. Luo uusi pohja klikkaamalla “Luo uusi.”

  3. Ryhmää voi rajata erilaisilla suodattimilla ja kohderyhmiä on kolme:

kaikki asiakkaat

vain asiakkaat, joilla on varauksia

vain asiakkaat, joilla ei ole varauksia

Oletuksena luodaan ryhmä, johon kuuluvat kaikki asiakkaat ja vain ne asiakkaat, joiden tietoihin on merkitty sähköposti- tai tekstiviestimarkkinointiluvat annetuiksi.

Voit sisällyttää halutessasi myös asiakkaat, joille ei ole markkinointilupaa. Jos teet tämän, huomioithan huomautuksen, joka avautuu ruksin laittamisen jälkeen.

Kaikki asiakkaat

Jos valitset kohderyhmäksi kaikki asiakkaat, voit suodattaa ne asiakkaat, joilla ei ole käyntejä tietyn päivämäärän jälkeen, tai rajoittaa kohderyhmän vain joidenkin tekijöiden kanta-asiakkaisiin.

Asiakkaat, joilla on varauksia

Jos valitset asiakkaat, joilla on varauksia, voit halutessasi rajata varaukset tietylle aikavälille.

Voit rajata kohderyhmää myös sen mukaan, missä palvelussa kohderyhmän asiakkaat ovat käyneet tai kenellä käyttäjällä asiakkaat ovat käyneet.

Suodatus päivämäärän perusteella on myös mahdollista.

Asiakkaat, joilla ei ole varauksia

Jos luot kohderyhmän vain asiakkaista, joilla ei ole varauksia, voit halutessasi rajoittaa kohderyhmän tietyn tekijän tai tekijöiden kanta-asiakkaisiin. "Ei varauksia" tarkoittaa sitä, että asiakkaalla ei ole voimassa olevia tai tulevia varauksia.

4. Kun kohderymä on luotu, paina Tallenna-painiketta. Oikeassa laidassa näet arvioidut vastaanottajamäärät kyseiselle kohderyhmälle.

Sähköpostipohjat

  1. Mene kohtaan Lisää > Markkinointi > Sähköpostipohjat.

  2. Luo uusi pohja klikkaamalla “Luo uusi.”

  3. Kirjoita tarvittavat tiedot avautuviin kenttiin.

Linkki-kohtaan tulee oletuksena osoite nettiajanvaraukseen, jota voit muuttaa. Voit myös muuttaa painikkeen tekstiä.

Viestin loppuun tulee liikkeen logo Toimipiste-valikon Logo-kohdasta.

Kun olet kirjoittanut haluamasi viestin, voit lähettää testi-viestin haluamaasi sähköpostiosoitteeseen klikkaamalla alareunan Lähetä testi -painiketta.

4. Voit tallentaa viestipohjan Tallenna-nappulasta.

Tekstiviestipohjat

  1. Mene kohtaan Lisää > Markkinointi > Tekstiviestipohjat.

  2. Luo uusi pohja klikkaamalla “Luo uusi.”

  3. Sisältö on rajoitettu 160 merkkiin. Viestin lähettäjänä asiakkaalle näkyy liikkeen nimestä 11 ensimmäistä merkkiä välimerkit ja erikoismerkit poistettuna.

4. Voit tallentaa viestipohjan Tallenna-nappulasta.

Viestin lähetys

  1. Mene kohtaan Lisää > Markkinointi.

Oikeassa yläkulmassa on painike Lähetä viesti.

2. Voit valita haluatko lähettää viestin sähköpostilla, tekstiviestillä tai molemmilla tavoilla samanaikaisesti.

Jos valitset sähköposti ensisijaisesti, niin järjestelmä lähettää viestin niihin osoitteisiin, jotka löytyvät asiakaskortilta, mutta jos sähköpostiosoite puuttuu, lähetetään viesti tekstiviestinä.

3. Valitse oikeat pohjat sekä kohderyhmä. Näet arvioidut vastaanottajamäärät.

Sähköposteja voi lähettää veloituksetta. Tekstiviesteistä perimämme maksu on 0,08€/kpl.

4. Kun kaikki on valmista, klikkaa Lähetä viesti -painiketta.

💡 Vinkki! Historia-sivulta näet kaikki aiemmin lähetetyt viestit ja niiden arvioidut vastaanottajamäärät.


Sähköpostin lähettäminen oman domainin alta

Jos sinulla on käytössäsi oma domain esim. kotisivuillesi, silloin on mahdollista lähettää markkinointiviestejä oman domainin kautta. Asetusten muuttamisen jälkeen lähettäjän osoite on muotoa no-reply@valitsemasiosoite.fi. Muussa tapauksessa sähköposti lähetetään asiakkaalle osoitteesta no-reply@salonconnect.me.

  1. Mene Lisää > Markkinointi > Asetukset.

2. Klikkaa Käytä omaa domainia viestien lähetykseen.

3. Kirjoita domain (ilman www tai http://) ja mihin sähköpostiosoitteeseen haluat vastauksen tulevan.

4. Paina Tallenna.

5. Oikealle puolelle tulee näkyviin kenttä “Oman verkkotunnuksen tila”. Kaikki testit tulee olla läpäistynä, jotta viestien lähetys omasta domainista onnistuu. Klikkaa Ohjeet vahvistamiseen-painiketta.

6. Kopioi tiedot ja välitä ne eteenpäin nimipalvelimesi ylläpitäjälle. Taulukosta tulee kopioida kaikki kohdat, eli DNS Type, DNS Name ja DNS Value.

7. Kun domain on vahvistettu, voit lähettää viestejä omasta domainista! "Oman verkkotunnuksen tila" -kohdassa tulee olla ✅ -merkki ja lukea "Vahvistettu".

Mikäli sinulla on verkkosivut ja domain Timman kautta, pyytäisimme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme vahvistaa domainin puolestanne.

Huom! Markkinointityökalun palveluntarjoaja on vaihtunut vuoden 2023 aikana. Tästä johtuen aiemmin asetettu oma verkkkotunnus (domain) sähköpostien lähettämiseen tulee vahvistaa uudelleen, jotta voit jatkaa sen käyttämistä. Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa vaivaa.


Markkinointityökalun avulla viestit kätevästi asiakkaillesi

ajankohtaisista asioista, kampanjoista ja tarjouksista! 💌

Vastasiko tämä kysymykseesi?