Kaikki kokoelmat
Timman Markkinapaikka
Usein kysytyt kysymykset Markkinapaikasta
Usein kysytyt kysymykset Markkinapaikasta

Usein kysyttyjä kysymyksiä Timman Markkinapaikasta 💜

Eveliina avatar
Tekijä: Eveliina
Päivitetty yli viikko sitten

Löydät täältä vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Päivitämme artikkelia jatkuvasti.


Mitä muutoksia Markkinapaikan uudistus minulta vaatii?

Liikkeesi näkyy automaattisesti Markkinapaikalla, mikäli et itse piilota liikettä näkyvistä.

  1. Tarkista, että tilinumero Timma-tilityksiä (Timma-krediitit ja mahdolliset etukäteismaksut) varten on asetettu joko salongin asetuksiin tai käyttäjäkohtaisesti. Lue ohjeet vaihe vaiheelta tästä.

  2. Valitse tarvittaessa Markkinapaikkakomission maksaja. Katso ohjeet tästä.

  3. Aktivoi halutessasi Markkinapaikan etukäteismaksut Toimipiste-sivulta. Katso ohjeet tästä.

Kuinka piilotan liikkeeni Markkinapaikalta?

Liikkeen piilottaminen markkinapaikalta tapahtuu Toimipiste-sivulta Markkinapaikan asetukset-kohdasta valitsemalla ”Näytä liikkeesi Markkinapaikalla” valinnan pois ja tallenna. Katso ohjeet tästä.

Yksittäisen käyttäjän voi piilottaa Omat tiedot -sivulta Markkinapaikka-

kohdasta ja valitsee ”Näytä käyttäjä Markkinapaikalla” pois ja tallennat

muutokset.

Milloin Timma veloittaa komission?

Timma veloittaa komission uudesta asiakkaasta* ainoastaan, jos liikkeesi löydetään Timma.fi -sivuston tai Timma-sovelluksen karttahaun avulla. Lue lisää tästä.

*Uudella asiakkaalla tarkoitetaan henkilöä, joka ei ole käynyt salongissasi aiemmin, tai ei ole tehnyt varausta viimeiseen kolmeen vuoteen.

Komissiolasku lähetetään aina kuun alussa.

Miten tunnistaa Markkinapaikan kautta tulleen varauksen?

Markkinapaikan kautta tulleen varauksen tunnistat helposti varauksen oikeassa

yläkulmassa olevasta hintalappu-symbolista.

HUOM! Tämä symboli ei kerro onko asiakkaasta veloitettu komissio. Komissiot voi tarkistaa aina kohdassa Lisää > Markkinapaikka > Markkinapaikan tilastot > Komission alaiset uudet asiakkaat.

Mikäli markkinapaikkavaraus on maksettu etukäteen, tunnistat sen -merkistä. Klikkaamalla varausta näet kuitin maksusta.

Mikä on Timma-krediitti, joka näkyy varauksen yhteydessä?

Timma-krediitit ovat saldoa, jota asiakkaasi voivat kerryttää Timman rahoittamilla alennuskoodeilla tai Timma-lahjakortilla.

Timma-krediittejä voidaan käyttää Markkinapaikan kautta varattujen palveluiden maksamiseen. Käytetyt Timma-krediitit vähennetään maksuvaiheessa palvelun hinnasta.

Kaikki käytetyt Timma-krediitit maksetaan automaattisesti takaisin valitulle saajalle kaksi kertaa kuukaudessa.

Mistä tiedän, että osa asiakkaan varauksesta on maksettu Timma-krediitillä?

Näet varauksen tiedoissa käytetyn Timma-krediitin määrän kohdassa Yhteenveto.

Yhteenveto näyttää kuinka paljon krediittiä on käytetty varauksen maksamiseen ja kuinka paljon asiakkaalla on vielä maksettavaa liikkeelle paikan päällä.

Milloin Timma tilittää etukäteismaksut ja Timma-krediitit?

Etukäteismaksut sekä Timma-krediitit tilitetään erillisinä maksutapahtumina. Jatkossa Timma-tilitykset tullaan tekemään kaksi kertaa kuukaudessa, aina kuun 10. ja 25. päivä mennessä. Maksun näkyminen tilillä voi viedä 1-3 pankkipäivää.

Tilitykset maksetaan siis seuraavasti:

  • Markkinapaikan etukäteismaksut aikavälillä 1.-15. päivä --> maksetaan 25. päivä mennessä

  • Markkinapaikan etukäteismaksut aikavälillä 16.-30./31. --> maksetaan seuraavan kuun 10. päivä mennessä

Näet tilitettävät summat myös etukäteen Lisää > Markkinapaikka > Markkinapaikan tilastot -sivulta.

Miksi palveluni eivät näy Markkinapaikalla?

Tarkista, onko salonkisi (Toimipiste > Markkinapaikan asetukset) ja käyttäjäsi (Omat tiedot > Markkinapaikka) näkyvissä Markkinapaikalla.

Tarkista Palvelut-sivulta että palveluitasi ei ole piilotettu nettiajanvarauksesta ja että kaikilla palveluillasi on hinta palvelulistassa sekä käyttäjän palveluissa. Tarkista myös, että palvelut on nimetty oikein.

Lue lisää artikkelistamme:

Mitä palveluita Timmassa näkyy?

Timmasta löydät kaikki palvelut, mutta kaikkia erikoispalveluita ei välttämättä

löydy hausta suoraan.

Esimerkiksi tuotesarjoittain nimettyjä palveluita ei löydy hausta, vaan ne näkyvät ainoastaan liikkeen omalla Markkinapaikkasivulla.

Palvelut kannattaa nimetä mahdollisimman selkeästi ja voit tarkistaa onko palvelu löydettävissä kategoriahaun tai pikahaun avulla, kun menet Palvelut- valikkoon.

Jos palvelun nimen vieressä näkyy vihreä merkki, on palvelu löydettävissä. Vinkkejä palvelun nimeämiseen löydät täältä.

Kuinka lisätä kuvia Markkinapaikkaprofiiliin?


Mene Timmassa kohtaan Toimipiste > Tiedot > Kuvat.

Voit lisätä enintään 5 kuvaa salonkisi varaussivulle Markkinapaikalle. Ensimmäinen kuva toimii salongin profiilikuvana.

Huom! Lisättävien kuvien tulee olla horisontaalisessa eli vaakasuorassa kuvakulmassa, jotta ne asettuvat oikein Markkinapaikalle.

Lue lisää täältä.


Vastasiko tämä kysymykseesi?