Kaikki kokoelmat
Timman Markkinapaikka
Markkinapaikan komissio selitettynä
Markkinapaikan komissio selitettynä

Mikä on Markkinapaikan komissio ja miten se toimii?

M
Tekijä: Milja
Päivitetty yli viikko sitten

Timman Markkinapaikka tekee salonkisi markkinoinnista helpompaa kuin koskaan aiemmin. Timma tuo enemmän näkyvyyttä yrityksellesi yhdistäen salonkisi ja asiakkaat, jotka haluavat varata hius-, kauneus- ja hyvinvointipalveluja alueellasi.

Jotta voimme markkinoida salonkiasi markkinapaikallamme ja muualla, olemme kehittäneet komissiomallin, joka on sidottu markkinapaikan luomaan arvoon, eli uuden asiakkaan ensimmäiseen käyntiin.

Lue lisää komissiomallista alta:


Reilu komissiomalli

Markkinapaikan komissiota EI veloiteta, kun varausta tehdessään

Asiakas on rekisteröity salonkisi asiakasrekisteriin

Uusi asiakas* saapuu suoraan salonkisi Markkinapaikkasivulle Googlen, suoran linkin tai omien sometiliesi kautta

Uusi asiakas* löytää salonkisi Markkinapaikan hakutoiminnolla etsimällä sitä salongin nimellä

Uusi asiakas* varaa ajan yli kahden viikon päähän

Komissio veloitetaan ainoastaan, kun

Uusi asiakas* löytää salonkisi Timma.fi -sivuston tai Timma-sovelluksen karttahaun avulla ja varaa ajan enintään 2 viikon päähän.

*Uudella asiakkaalla tarkoitetaan henkilöä, joka ei ole käynyt salongissasi aiemmin, tai ei ole tehnyt varausta viimeiseen kolmeen vuoteen.

Etukäteismaksut ovat vapaaehtoisia ja näin ollen komissio laskutetaan jälkikäteen, eikä niitä vähennetä tilityksistä.


Veloitamme 15% komission siis vain ja ainoastaan kun tuomme uuden asiakkaan salonkiisi ensimmäistä kertaa Markkinapaikan (Timma.fi & Timma mobiilisovellus) karttahaun kautta. Et koskaan maksa komissiota, kun asiakas palaa takaisin tai jos asiakas on jo rekisteröity salongin asiakasrekisteriin tai uusi asiakas löytää salongin esim. suoran linkin tai salongin oman sosiaalisen median kautta. Timman avulla voit helposti saada uusista asiakkaista tyytyväisiä kanta-asiakkaita.

Aivan kuten aiemminkin, et koskaan maksa komissiota, kun asiakas varaa ajan nettiajanvarauksesi tai suoraan salonkisi Markkinapaikka sivun kautta.

Uudella asiakkaalla tarkoitetaan asiakasta, joka ei ole rekisteröity liikkeesi asiakasrekisteriin tai joka ei ole varannut palveluita liikkeestäsi viimeisen kolmen vuoden aikana.

🚨 Mikäli joudut tekemään muutoksia (kuten päivämäärän tai kellonajan muutos) jo olemassa olevaan markkinapaikkavaraukseen, muokkaa varausta varauksen tiedoissa sen poistamisen sijaan.

🚨 Jos asiakas ei ilmesty paikalle tai varaus perutaan asiakkaan tai salongin toimesta, tulee varaus poistaa myös kalenterista, jotta mahdollista komissiota ei veloiteta. Poistamisen yhteydessä valitaan syy varauksen poistolle.


Markkinapaikan komission laskutus

Komission laskutusväli on kerran kuukaudessa, ja laskutus toimii samalla tavalla kuin muut Timma-laskut. Löydät siis kaikki komissiolaskusi Lisää-valikon alta eli kohdasta Lisää > Timma-laskut.

Komission maksaja on automaattisesti sama kuin Timma-laskun maksaja. Komissiolaskun maksajaa voi vaihtaa kohdassa Lisää > Markkinapaikka > Käyttäjän asetukset.


Miten vaihtaa komission maksaja

Mene kohtaan Lisää > Markkinapaikka > Käyttäjän asetukset ja valitse haluttu käyttäjä.

Mene tämän jälkeen kohtaan Komissio.

Avaa valinta napsauttamalla lukkoa, selaa käyttäjiä ja valitse komission maksaja. Muista tallentaa muutokset!

Me investoimme komission takaisin markkinointiin, jotta yhä useammat ihmiset voivat löytää uuden suosikki salonkinsa Timman Markkinapaikalta. Valinta on aina sinun! Voit milloin tahansa päättää, haluatko salonkisi näkyvän Markkinapaikalla vai käyttää vain omaa nettiajanvaraustasi. Lue ohjeet liikkeesi piilottamiseen tästä.


Päivittäin tuhannet ihmiset etsivät uutta suosikkisalonkiaan Timmasta.

Meidän tavoitteenamme on tuoda lisää asiakkaita Markkinapaikalle ja auttaa sinun yritystäsi kasvamaan! ✨

Vastasiko tämä kysymykseesi?