Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatNettiajanvaraus ja kalenteriAsiakkaat
Tekstiviestit asiakkaille ja käyttäjille
Tekstiviestit asiakkaille ja käyttäjille

Tässä artikkelissa näytämme kuinka voit lähettää tekstiviestejä, luoda viestipohjia sekä muokata tekstiviestien asetuksia.

Jessica avatar
Tekijä: Jessica
Päivitetty yli 2 kuukautta sitten


Varausvahvistus asiakkaille

Voit lähettää asiakkaillesi varausvahvistuksen tekstiviestillä automaattisen sähköpostivahvistuksen lisäksi. Varausvahvistukset maksavat 0,08€/lähetetty viesti.

Varausvahvistus lähetetään automaattisesti, kun asiakas tekee varauksen Markkinapaikan tai salongin oman nettiajanvarauksen kautta tai kun varaat asiakkaalle itse ajan kalenteristasi.

Aktivoi asetus menemällä kohtaan Omat tiedot > Tiedot > Lisäasetukset > Varausvahvistus asiakkaalle.

Voit aktivoida myös muistutustekstiviestin lähettämisen samalta sivulta. Muistutustekstiviestien hinta on 5€/kk (+ alv). Muistutustekstiviesti lähtee asiakkaalle ennen varattua aikaa. Voit valita haluatko viestin lähtevän 2h, 24h tai 48h ennen varattua aikaa.


Tekstiviestipohjat

Pääkäyttäjä voi muokata ja luoda oman kustomoidun varausvahvistuspohjan tekstiviesteille. Luotu varausvahvistus on sama salongin kaikille käyttäjille.

Mene kohtaan Toimipiste > SMS-asetukset.

Täällä voit muokata ja luoda varausvahvistusmalleja, nähdä SMS-vahvistuksia käyttävien käyttäjien lukumäärän, valita ominaisuuden käyttöön uudelle käyttäjälle sekä valita tekstiviestien laskun maksajan.

Oma varausvahvistuspohja

Jos haluat muokata tekstiviestivahvistuksen varauspohjaa, klikkaa Muokkaa viestipohjaa”.

Kirjoita viestipohjaan haluamasi tervehdysteksti, valitse viestin sisältämät tiedot ja lisää lopputervehdys.

Tarkista oikean puolen Esikatselu -ruudussa, miltä valmis varausvahvistus näyttää ja kuinka monta merkkiä se sisältää.

Yksi tekstiviesti sisältää 160 merkkiä ja 70 merkkiä, jos käytät emojeita viesteissä. Esimerkiksi 💜 -emoji, vähentää yhden viestin merkkimäärää 70 merkkiin 160 sijasta, johtuen hymiöiden koodauksesta. Huomioithan, että merkkimäärän ylittyessä tekstiviestejä lähetetään useampia. Näet tekstiviestien määrän sekä hinnan muokatessasi viestiä. Tekstiviestin hinta on 0,08€/lähetetty viesti.

Tekstiviesti kuitista asiakkaalle

Voit lähettää asiakkaalle kuitin tekstiviestillä suoraan kalenterin varausnäkymästä.

Oikeassa laidassa kuitin vieressä näkyy seuraavanlainen näkymä:

Mikäli haluat muokata kuittitekstiviestin viestipohjaa, mene kohtaan Toimipiste > SMS-asetukset > Muokkaa viestipohjaa.

Voit muokata tervehdystekstiä sekä loppusanoja.

Tekstiviestit maksavat 0,08€/lähetetty viesti.

Tekstiviesti siirretystä tai peruutetusta varauksesta

Voit ilmoittaa tekstiviestillä tai sähköpostilla asiakkaalle, kun siirrät tai peruutat varauksen. Jos haluat lähettää tekstiviestin asiakkaalle, klikkaa “Lähetä tekstiviesti” ruudulle ilmestyvästä pop up-ikkunasta. Viestin hinta on 0,08€/lähetetty viesti.

Voit halutessasi muokata viestien sisältöä Toimipiste-sivulta > SMS asetukset > Muokkaa viestipohjaa.

Huom! Ensimmäisen kerran käyttäessäsi tekstiviestejä varauksen siirron tai peruuttamisen yhteydessä, tulee laskutusasetukset asettaa oikein. Voit muokata asetuksia kohdassa Toimipiste > SMS asetukset > Asetukset.


Vapaamuotoinen tekstiviesti asiakkaalle

Voit lähettää asiakkaalle vapaamuotoisen tekstiviestin suoraan varausnäkymästä. Tämä on hyvä tapa ilmoittaa asiakkaalle jostain akuutista asiasta tai tiedottaa jotain. Viestin hinta on 0,08€/lähetetty viesti.

Klikkaa asiakkaan varaus auki kalenterista ja klikkaa “Lähetä tekstiviesti”.


Varausvahvistus Timma Pro:n käyttäjälle

Voit halutessasi lähettää varausvahvistuksen tekstiviestinä myös Timma Pro:n käyttäjälle, kun hän saa uuden varauksen Markkinapaikalta tai salongin nettiajanvarauksesta. Viestin hinta on 0,08€/lähetetty viesti.

Mene kohtaan Omat tiedot > Tiedot > Ilmoitusasetukset.

Valitse Uusi varaus -kohdasta Tekstiviesti-ruutu ja tallenna valinta.


Varausvahvistuksen laskutus

Varausvahvistuksen laskun maksajana on oletusasetuksena salonki. Timma Pro:n pääkäyttäjä voi vaihtaa laskun maksajan ja aktivoida tai ottaa varausvahvistukset pois käytöstä yksittäisiltä käyttäjiltä muuttamalla SMS-asetuksia.

Mene kohtaan Toimipiste > SMS asetukset > Asetukset.

Valitse oikea maksaja haluamallesi tekijälle.


Mahtavaa! Nyt voit lähettää asiakkaille tekstiviestejä! 🥳📱

Vastasiko tämä kysymykseesi?