Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatNettiajanvaraus ja kalenteriAsiakkaat
Varaa uudestaan -muistutus asiakkaalle
Varaa uudestaan -muistutus asiakkaalle
M
Tekijä: Milja
Päivitetty yli viikko sitten

Kaikki asiakkaat eivät varaa heti uutta aikaa liikkeessä. Voit nyt asettaa asiakkaille Varaa uudestaan -muistutuksen, jonka avulla muistutat asiakkaita varaamaan uuden ajan sopivan ajan kuluttua.

Muistutus lähetetään tekstiviestinä asiakkaalle valitsemasi ajan kuluttua. Viestissä on linkki ajanvaraukseen, josta asiakkaan on helppo tehdä uusi varaus. Ennen muistutuksen aktivointia muista aina kysyä asiakkaalta haluavatko he vastaanottaa muistutusviestejä.


Kuinka aktivoida Varaa uudestaan -muistutus?

Voit aktivoida asiakkaallesi Varaa uudestaan -muistutuksen suoraan asiakkaan kalenterivarauksesta. Varaa uudestaan -muistutus voidaan asettaa kaikkiin menneisiin varauksiin ja sellaisiin tuleviin varauksiin, jotka on jo maksettu.

Avaa varaus ja klikkaa kohtaa Muistuta asiakasta varaamaan uudestaan.

Voit valita minkä ajan kuluttua asiakkaalle lähetetään Varaa uudestaan -muistutus. Valitse haluamasi numero vetovalikosta ja valitse viereisestä valikosta kuinka monen päivän, viikon tai kuukauden välein viesti lähetetään. Klikkaa Aseta-painiketta tallentaaksesi valinnan.

Viesti lähtee automaattisesti asiakkaalle valitsemanasi ajankohtana. Viesti on kertaluontoinen eli asetus tulee aina aktivoida uudelleen asiakkaan tehtyä varauksen tai kun Varaa uudestaan -muistutus on lähetetty.

Huom! Muistutusajankohta lasketaan aina muistutuksen asettamispäivästä eteenpäin.

Esim. Mikäli asetat muistutuksen kuukauden 3. päivä ja valitset muistutusväliksi 2 viikkoa, lähetetään Varaa uudestaan -muistutus asiakkaalle kuukauden 17. päivä.


Kuinka tarkastella asetettuja muistutuksia?

Aktiiviset Varaa uudestaan -muistutukset näkyvät asiakkaan kaikilla menneillä ja tulevilla varauksilla. Käyttäjät voivat nähdä muistutuksen tilan ja päivämäärän, jolloin asiakas tulee saamaan muistutuksen.

Asiakkaan asiakaskortista voidaan katsoa, jos hänelle on asetettu Varaa uudestaan -muistutus sekä historian milloin viestejä on lähetetty.

Näet myös asiakkaan varaushistoriasta, mikäli varaus on tehty Varaa uudestaan -muistutuksen kautta. Jos asiakas on tehnyt varauksen tekstiviestin linkin kautta, kyseisen varauksen kohdalla lukee "Varattu Varaa uudestaan -muistutuksen kautta".


Varaa uudestaan -muistutuksen peruuntuminen

Mikäli muutat asiakkaan nimen tai sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron varaukseen, jossa on aktiivinen Varaa uudestaan -muistutus, peruuntuu muistutuksen lähetys automaattisesti. Myös varauksen poistaminen peruuttaa Varaa uudestaan -muistutuksen.

Jos asiakas ehtii tehdä varauksen ennen Varaa uudestaan -muistutuksen lähettämistä, viestin lähettäminen peruuntuu automaattisesti.


Paljonko Varaa uudestaan -muistutus maksaa?

Varaa uudestaan -muistutuksen hinta on 0,08€ + alv / lähetetty viesti. Maksu veloitetaan vain onnistuneesti lähetetyistä viesteistä.


Laskutus ja viestipohjan muokkaaminen

Pääkäyttäjä voi muuttaa Varaa uudestaan -muistutuksen maksajaa menemällä kohtaan Toimipiste > SMS-asetukset > Varaa uudestaan -muistutus > Asetukset.

Voit muokata asiakkaalle lähtevää viestiä kohdasta Toimipiste > SMS-asetukset.


Mahtavaa! Nyt osaat asettaa Varaa uudestaan -muistutuksen! ✨

Vastasiko tämä kysymykseesi?