Nettiajanvaraus

Tässä artikkelissa kerromme kaiken tarvittavan salongin nettiajanvarauksesta ja sen asetuksista.

Jessica avatar
Tekijä: Jessica
Päivitetty yli viikko sitten

Nettiajanvaraus

Nettiajanvaraus on loistava työväline salongeille, sillä sen avulla asiakkaat voivat tehdä varauksia itsenäisesti missä ja milloin vain.

Nettiajanvaraus mahdollistaa sen, ettei salonkien tarvitse päivystää puhelimen tai sähköpostin äärellä varauksia, vaan he voivat keskittyä vain olennaiseen - eli tarjoamaan parhaita hius-, kauneus- ja hyvinvointipalveluita asiakkailleen.


Linkki nettiajanvaraukseen

Löydät linkin salongin omaan nettiajanvaraukseen menemällä Toimipiste > Tiedot > Toimipisteen tiedot.

Jos haluat upotetun nettiajanvarauslinkin kotisivuillesi, klikkaa painiketta "Upota".

Saat näkyviin iFrame-koodin.

Olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme, jos tarvitsette apua upotuskoodin kanssa.


Nettiajanvarauksen asetukset

Löydät nettiajanvaraukseen liittyvät asetukset kohdasta Toimipiste > Tiedot > Nettiajanvarauksen asetukset. Nämä asetukset koskevat aina kaikkia käyttäjiä liikkeessä.

Ei kuka tahansa -mahdollisuutta tarkoittaa sitä, että nettiajanvarauksessa täytyy valita joku käyttäjistä palvelun tekijäksi.

Ohita työntekijä valinta valitsee satunnaisen tekijän palvelulle nettiajanvarauksessa.

Salli yhdistelmävaraus kalenterissa mahdollistaa yhdistelmävarauksen tekemisen Timman kalenterissa.

Salli yhdistelmävaraus nettivarauksessa mahdollistaa yhdistelmävarauksien varaamisen asiakkaalle salongin nettiajanvarauksen kautta.

Salli vaikutusajan lisääminen varaukseen mahdollistaa samanaikaisen varauksen tekemisen esimerkiksi hiusvärin vaikutusajan aikana.

Ohita kategorian valinta piilottaa kaikkien kategorioiden otsikot ja näyttää palveluiden nimet listattuina.

Palvelun hinta näkyvissä näyttää hinnan nettiajanvarauksessa sekä asiakkaan varausvahvistuksella.

Lisäpalvelun hinta näkyvissä näyttää hinnan nettiajanvarauksessa sekä asiakkaan varausvahvistuksella.

(Kategorioiden kohdalla oikeat kuvat näyttää ikonien tilalla oikeat kuvat. Huom! Tämä ominaisuus ei ole käytettävissä päivitetyssä (uudemmassa) nettiajanvarausnäkymässä.)

Useampia kielivaihtoehtoja varaussivulla aktivoi kielivaihtoehdot: suomi, ruotsi, norja, englanti ja espanja.

Piilota asiakasarvostelut piilottaa kaikki tähtiarviot ja kommentit Markkinapaikalta.

Palvelut eri väreillä kalenterissa mahdollistaa sen, että jokaiselle palvelulle voidaan asettaa oma väri. Värit ovat samat kaikilla käyttäjillä.

Varausnäkymän aikojen väli näyttää nettiajanvarauksessa alkamisajan välissä olevan ajan.

Kalenterin aikajako voidaan valita näkymään 5, 10 tai 15 minuutin aikajaolla.

Peruutus sulkeutuu kertoo kuinka monta tuntia ennen varauksen alkua ajan peruminen on mahdollista. Huom! Asetuksen muuttaminen ei muuta Toimipiste -sivulla olevia peruutusehtoja.

Teksti varaussivun yläosaan näkyy nettiajanvarauksen yläpalkissa. Teksti ei näy kotisivuille upotetussa nettiajanvarauksessa.


Käyttäjän näkyminen ja piilottaminen nettiajanvarauksesta

Käyttäjä voidaan piilottaa nettiajanvarauksesta ilman, että käyttäjätunnusta tarvitsee poistaa.

Mene kohtaan Omat tiedot > Tiedot > Piilota nettivarauksesta.

Jos laatikossa ei ole rastia, käyttäjä on näkyvissä nettiajanvarauksessa - jos palvelut ja työajat on asetettu.


Palveluiden näkyvyys nettiajanvarauksessa

Mene kohtaan Palvelut > Käyttäjän palvelut.

Valitse oikea käyttäjä ja klikkaa päälle kaikki ne palvelut, joita haluat näyttää nettiajanvarauksessa. Asetukset ovat käyttäjäkohtaiset.

Kun kaikki on valmista, klikkaa sivun alalaidasta Tallenna.

Kaikki palvelut ovat näkyvissä nettiajanvarauksessa, vaikka ne olisi piilotettu Netissä-kohdasta. Tällöin asiakkaalle näkyy teksti: “Tämä palvelu on varattavissa vain liikkeestä. Voit soittaa liikkeeseen varataksesi palvelun.”

Jos haluat piilottaa jonkin palvelun kokonaan nettiajanvarauksesta, tulee se tehdä kohdasta Palvelut > Palvelulista ja klikkaamalla kynän kuvaa halutun palvelun kohdalla. Tämän jälkeen valitse Piilota nettiajanvarauksesta. Asetus piilottaa palvelun kaikilta käyttäjiltä nettiajanvarauksesta ja toimii silloin, jos salongissa on jotain sisäisiä palveluita, joita asiakkaiden ei haluta varaavan tai näkevän netin kautta.

Lue lisää artikkelista Käyttäjäkohtaiset asetukset.


Työajat

Käyttäjällä täytyy olla aktivoituna työajat, jotta hänelle voi varata aikoja nettiajanvarauksen kautta.

Työajat voidaan aktivoida kohdasta Omat tiedot > Työajat tai lisäämällä yksittäisiä päiviä Kalenteri-sivun oikeasta ylälaidasta + -merkistä.

Katso tarkemmat ohjeet artikkelista Uuden käyttäjän perehdytys.

Vastasiko tämä kysymykseesi?