Alla samlingar
Onlinebokning och kalender
Påminn kunderna att boka igen
Påminn kunderna att boka igen
S
Skrivet av Saga Ögren
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Alla kunder bokar inte omedelbart en ny tid i salongen. Du kan nu ställa in en påminnelse för kunder att boka igen, som påminner dem om att boka igen efter en lämplig tid.

Påminnelsen skickas som sms till kunden efter den tid du valt. I meddelandet finns det en länk som leder till er online bokning, där kunden enkelt kan boka en ny tid. Innan ni aktiverar påminnelser, kom ihåg att alltid fråga kunden om de vill ta emot dessa typer av påminnelse meddelanden.

  • Hur du aktiverar boka igen påminnelse

  • Hur man kontrollerar inställda påminnelser

  • Hur du tar bort en boka igen påminnelse

  • Hur mycket kostar boka igen påminnelse?

  • Redigera fakturering och mallen för meddelandet

Hur du aktiverar boka igen påminnelser

Du kan aktivera boka igen påminnelser direkt från en bokning i kalendern. Påminnelsen för boka igen kan ställas in för alla tidigare bokningar och de framtida bokningar som redan har betalats.

Öppna en bokning och klicka på Påminn kunden om att boka igen.

Du kan välja efter vilken tid påminnelsen för att boka tid igen skall skickas till kunden. Välj önskat nummer från rullgardinsmenyn och därefter hur många dagar, veckor eller månader meddelandet skickas. Klicka på välj knappen för att spara ditt val.

Meddelandet skickas automatiskt till kunden efter den tid som du har valt. Endast ett meddelande kommer att skickas ut, påminnelsen måste därefter aktiveras på nytt efter att kunden har gjort en ny bokning eller om boka igen påminnelsen har skickats ut.

Notera! Tidsintervallet för påminnelsen räknas alltid från det datum den sattes och framåt.

T.ex. Om du har ställt in att påminnelsen skall skickas ut tredje dagen på månaden, valt att intervallet skall vara 2 veckor kommer påminnelsen att skickas ut den 17 e dagen varje månad.

Hur du kollar aktiverade påminnelser

Aktiverade boka igen påminnelser kan man se på alla gamla och framtida bokningar av kunden. Användare kan se status och vilket datum kunden kommer att motta påmminelsen.

Du kan också se detta från kundens kund kort, om de har en kommande boka igen påminnelse samt historik för skickade meddelanden.

Du kan också genom kundens bokningshistorik se om en bokning gjordes via boka igen påminnelsen. Om bokningen gjordes via länken i meddelandet som kunden har fått kommer detta att synas i bokningen med texten “Via boka igen påminnelse” för att tydligt indikera på hur bokningen gjordes.

Ta bort boka igen påminnelse

Om du ändrar namn, e-postadress eller telefonnummer i en bokning som har boka igen påminnelse aktiverat, kommer påminnelsen att automatiskt stängas av. Om du raderar en bokning kommer detta också automatiskt inaktivera påminnelsen.

Påminnelsen tas också automatiskt bort om en kund har bokat en tid innan påminnelsen för boka tid igen har skickats.

Hur mycket kostar boka igen påminnelser?

Priset för boka igen påminnelser är 0,80 kr + moms / per skickat SMS. Vi fakturerar endast för mottagna SMS.

Redigera fakturering och mall för meddelanden

Administratörer kan ändra betalare för boka igen påminnelser genom att klicka in sig på Företag > SMS inställningar > Boka igen påminnelser > Inställningar.

Du kan också redigera meddelandet till kunder under Företag -> SMS inställningar.


Super! Nu vet du hur du kan aktivera boka igen påminnelser! ✨

Fick du svar på din fråga?