Alla samlingar
Kassaregister
Betalterminal från en annan leverantör
Betalterminal från en annan leverantör

Här hittar du information om betalterminaler och svar på våra vanligaste frågor om betalterminaler

S
Skrivet av Saga Ögren
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Om du önskar en Betalterminal från Nets rekommenderar vi att ni vänder er direkt till dem så kan de hjälpa er med detta.

  1. Dagsavslut

  2. Koppla betalterminal till Timma

  3. Problem med betalterminal

  4. Tilläggsinställningar

  5. Hur man gör en återbetalning

  6. Fleranvändare i betalterminalen

  7. Hitta ditt Nets ID

  8. Inlösenkort

Om du har en integrerad betalterminal finner du denna under fliken Mer -> Betalterminal.

1. Dagsavlut

Hur gör jag ett dagsavslut i betalterminalen?

Gå till Mer -> Betalterminal och klicka på knappen Dagsavslut

Notera! Detta måste göras för respektive användare i betalterminalen om ni har flera användaren i terminalen.

Kom ihåg att kolla att beloppet i betalterminalen är detsamma som i rapporten för dagen.

2. Koppla betalterminal till Timma

Integration av betalterminal till Timma är något som sköts av våran support. Vänligen kontakta supporten om du vill integrera din betalterminal så hjälper vi dig!

Vilken betalterminal kan kopplas till Timma?

Vi kan integrera följande Nets terminaler till Timma.

ICT250

Desk3500

IPP350

Move3500

Lane 3000

3. Problem med betalterminalen

Om du upplever problem med din betalterminal vänligen testa att starta om terminalen genom att hålla ner den gula knappen och “.” samtidigt i 5 sekunder. Om problemet kvarstår, vänligen kontakta vår support för vidare hjälp alternativt kan du alltid vända dig direkt till Nets support.

4.Tilläggsinställningar

Här kommer du att kunna lägga till ytterligare inställningar för betalterminalen.

Skriv ut via en (extern) kvittoskrivare - För att få kvittot att skrivas ut från en

kvittoskrivare istället för terminalen.

Visa betalningsinformation med kvittot - För att få betalningsinformation på kvittot

Skriv ut kundens kvitto automatiskt- Kvitto skrivs alltid ut när ett köp har gjorts.

Inaktivera betalterminalsintegration - För att kunna ta bort kopplingen mellan betalterminalen och Timma

5. Hur du gör en återbetalning

Ibland behöver man göra en återbetalning eller korrigera ett kvitto. Här är instruktionerna om hur man gör det.

Om en betalning har gjorts genom en kalender bokning, leta upp bokningen och öppna upp den.

Om betalningen har gjorts utan en kalender bokning, gå till Rapporter -> Kassa. Öppna kvittot.

Klicka på återbetala knappen för att avbryta betalningen och bekräfta den genom att klicka på Ok.

För att göra en ny betalning för samma kund, klicka på knappen “Ny betalning”. Om du önskar, kan du visa original kvittot genom att klicka på pilarna ovanför kvittot.

Vänligen notera att återbetalningar och nya betalningar kommer alltid att bokföras den dag de görs. Tidigare kvitton kan inte redigeras utan att man först gör en återbetalning och sedan skapar en ny betalning.

6. Fleranvändare i betalterminalen

Det är möjligt att lägga till flera användare till sin betalterminal.

Detta gör att betalningen per användare / en specifik användare kan gå till sitt eget företagskonto.

För att beställa fleranvändare i er betalterminal, vänligen kontakta Nets.

7. Hitta ditt Nets ID

För att hitta ditt nets ID, dra ditt lösenkort i betalterminalen och klicka in på 11.

En lapp kommer att komma ur betalterminalen med ditt nets ID.

8. Lösenkort

När du får en betalterminal, får du med ett lösenkort.

Det är viktigt att man tar väl hand om kortet, eftersom det används om det skulle uppstå problem i terminalen.

Förvara ditt lösenkort på en säker plats nära kassan eller i kassalådan.


Skulle du inte hitta ditt lösenkort vänligen vänd dig direkt till Nets så kan de skicka dig ett nytt.

Fick du svar på din fråga?