Hur man raderar en användare
Administratörer kan radera användare under fliken “Företag” och “Användare”. Till höger om varje användare finns det en röd radera knapp. Genom att klicka på den knappen kan man radera den önskade användaren.
Klicka på Ok för att bekräfta att du vill radera användaren.
När du raderar en användare, deras kalender med bokningar tas bort direkt. Dessutom försvinner användarspecifika rapporter och intäkter från gemensamma rapporter. Vid behov kan vi återställa dessa om du av misstag har raderat en användare och behöver tidigare nämnda info, kontakta vår kundsupport!
Du bör endast ta bort en användare har tagit ut alla sina försäljningsrapporter från Timma.
Om användaren redan har slutat att jobba på salongen kan du välja att dölja personen från onlinebokninge, kalender och hemsidan via Timmas hemsidebyggare. Detta kan du göra genom att klicka in dig på “Mitt konto” och “Användarinformation” för den specifika användaren.
Observera!
Om användaren även har en användare i er betalterminal, vänligen vänd er direkt till Nets så kan de hjälpa er med att radera användaren från betalterminalen.