Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarTimma Marknadsplats (Timma.se & Timma-app)
Hur du sätter upp sista-minuten- och off-peak-rabatter
Hur du sätter upp sista-minuten- och off-peak-rabatter

Här lär du dig hur man sätter upp sista-minuten- och off-peak-rabatter

Mikael avatar
Skrivet av Mikael
Uppdaterad för mer än 2 år sedan

Du har säkert märkt att vissa tider och dagar av veckan kan vara svårare att fylla med bokningar. Timmas Marknadsplats hjälper dig fylla dessa svåra luckor och off-peak tider, vilket hjälper din kalender nå sin fulla potential.

Genom att aktivera sista-minuten- och off-peak-rabatter kan du lätt nå ut till och locka nya kunder, samtidigt som du expanderar din lojala kundbas.

I denna artikel visar vi hur du kan skapa och redigera sista-minuten- och off-peak-rabatter.

Hur du sätter upp sista-minuten-rabatter i Timma Pro

Först, bestäm dig hur många dagar i förväg du vill visa lediga sista-minuten-tider.

Alltså: hur många dagar framåt räknas som "sista-minuten" för dig?

Välj hur många dagar du vill sätta rabatter för. Du kan sätta sista minuten rabatter mellan en till fem dagar. Till exempel om du väljer 2 dagar i menyn betyder det att rabatten gäller endast för idag och imorgon.

Det finns två sätt att bestämma rabatter i Timma Pro

1. Sätt samma procentuella rabatt för alla tjänster

Gå till Mer > Marknadsplats > Rabatter > Ställ in Rabatter

Använder du samma rabattprocent för alla tjänster du vill erbjuda går det snabbast och lättast. Då har alla tjänster du erbjuder i Onlinebokningen samma rabattprocent. Du kan använda samma rabattprocent i både Sista minuten och Off-peak tider, eller välja mellan olika rabattprocenter mellan båda.

Anpassa rabatter efter tjänst

Gå till > Mer > Marknadsplats > Rabatter

Detta låter dig sätta olika rabatterade priser för varje tjänst. Till exempel kan du sätta en högre rabatt för färgning och klippning än klippning, för att uppmuntra kunder att göra större bokningar.

Notera! Den högsta möjliga rabatten är -40%.

Kom ihåg att spara dina inställningar!


Hur du sätter upp off-peak rabatter i Timma Pro

Erbjud off-peak rabatter under lugnare tider och fyll tider som annars skulle ligga tomma. Du kan välja mellan att ha off-peak rabatter för varje veckodag eller endast vissa dagar. Välj de aktuella dagarna och sätt sedan tiderna när off-peak rabatter är tillgängliga.

Till exempel, i bilden ovan, är off-peak rabatter ställda från måndag till onsdag mellan 12 och 15. Genom att erbjuda rabatt under dessa tider, som annars är svåra att få bokade, kan vi locka kunder att boka en tid.

Fantastiskt! Du kan nu ställa in alla dina sista-minuten- och off-peak-rabatter!


Så här ser sista-minuten- och off-peak-rabbatterna ut på Marknadsplatsen för kunderna!

Som du kan se står rabatterade priser ut i kalendern och uppmuntrar kunder att göra deras bokningar under dessa tider!

Låt Timma fylla din kalender, så kan du fokusera på vad du gör bäst 💖

Fick du svar på din fråga?