Siirry pääsisältöön
Asiakasrekisterin tilastot
Jessica avatar
Tekijä: Jessica
Päivitetty yli 2 vuotta sitten

Asiakkaat -sivu on saanut uuden ominaisuuden ja olemme lisänneet pitkään toivottuja suodatus- ja järjestystoimintoja asiakasrekisteriin. Voit suodattaa asiakkaita esimerkiksi käyntimäärien, käyntiajankohtien tai asiakkaiden käyttämän rahamäärän mukaan.

Mene kohtaan Asiakkaat > Asiakkaat.

Asiakkaat -sivulle on lisätty kaksi uutta painiketta:

  1. Lisää tai poista näkyviä sarakkeita

  2. Muokkaa sarakkeiden suodattimia


Sarakkeet

Lisää tai poista näkyviä sarakkeita -painikkeella voit valita mitä tietoja Asiakkaat -sivulla näytetään.

Automaattisesti näkyvät oletussarakkeet ovat nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, viimeisin käynti sekä seuraava tuleva varaus.

Voit valita seuraavat sarakkeet:

  • Nimi

  • Sähköposti

  • Puhelin

  • Käyntejä

  • Käyntejä 2021

  • Käyntejä 2022

  • Peruutuksia

  • Peruutuksia 2021

  • Peruutuksia 2022

  • Tulevia varauksia

  • Kokonaistulot

  • Tulot 2021

  • Tulot 2022

  • Tuotetulot

  • Tuotetulot 2021

  • Tuotetulot 2022

  • Viimeisin käynti

  • Seuraava tuleva varaus

  • Kanta-asiakas


Suodattimet

Suodattimia on kolmentyyppisiä: numeerinen, teksti ja päivämäärä.

Lähes kaikissa suodattimissa käytetään numeerista arvoa. Kanta-asiakas -kohtaan tulee syöttää tekstiä sekä Viimeisin käynti ja Seuraava tuleva varaus -kohtaan tulee valita päivämäärä.

Numeeriset suodattimet

Pienempi kuin - Arvon täytyy olla vähemmän, kuin annettu numero.

Pienempi tai yhtäsuuri kuin - Arvon täytyy olla vähemmän tai sama, kuin annettu numero.

Yhtäsuuri kuin - Arvon täytyy olla sama.

Suurempi kuin - Arvon täytyy olla suurempi, kuin annettu numero.

Suurempi tai yhtäsuuri kuin - Arvon täytyy olla suurempi tai sama, kuin annettu numero.

Erisuuri kuin - Näyttää kaikki muut arvot, kuin annetun numeron.

Tekstisuodattimet

Ei valintaa - Automaattisesti päällä, ei vaikuta tilastoihin.

Yhtäsuuri kuin - Kirjoitusasu täytyy olla täysin sama, eli isot ja pienet alkukirjaimet vaikuttavat tähän! Jos haluat etsiä käyttäjän “Tiina” kanta-asiakkaat, täytyy kirjaimet olla samalla tavalla kirjoitettuna, kuin Omat tiedot -sivulla. Kirjoittamalla “tiina”, ei löydy mitään tuloksia.

Erisuuri kuin - Näyttää kaikki muut tulokset, kuin kirjoitetun tekstin.

Sisältää - Tekstin tulee sisältää tämä kirjoitusasu.

Päivämääräsuodattimet

Aiemmin kuin - Näyttää tulokset ennen asetettua päivämäärää.

Yhtäsuuri kuin - Näyttää tulokset kyseisellä päivämäärällä.

Myöhemmin kuin - Näyttää tulokset asetetun päivämäärän jälkeen.

Erisuuri kuin - Näyttää kaikki muut tulokset paitsi kyseisen päivämäärän.


Esimerkkejä hyödyllisistä suodattimista

  • Asiakkaat, joilla on eniten käyntejä

Lisää sarakkeisiin Käyntejä-sarake.

Järjestä laskevasti sarakkeen mukaan.

  • Asiakkaat, joilla on eniten ostoja

Lisää sarakkeisiin joko Kokonaistulot, Tulot 2021 tai Tulot 2022.

Järjestä laskevasti sarakkeen mukaan.

  • Uusia asiakkaita viime kuun aikana

Aseta Käyntejä-kohtaan Yhtäsuuri kuin ja arvoksi 1.

Näin valitaan vain ne asiakkaat, jotka ovat käyneet salongissa yhden kerran.

Valitse Viimeisin käynti -kohtaan Myöhemmin kuin ja haluamasi päivämäärä.

Esimerkki 1

Jos haluat nähdä ketkä asiakkaat ovat käyneet yli 5 kertaa, valitse Käyntejä -kohta > Suurempi kuin > aseta luvuksi 5.

Muista painaa OK suodattimien alapuolelta tallentaaksesi valinnan. Tällöin suodatin jättää pois ne asiakkaat, jotka ovat käyneet alle 6 kertaa.

Esimerkki 2

Jos haluat suodattaa kaikki ne asiakkaat, jotka ovat ostaneet eniten tuotteita euromääräisesti, valitse Tuotetulot > Suurempi tai yhtäsuuri kuin > valitse haluamasi summa. Suodatin näyttää alla olevassa kuvassa ne asiakkaat, jotka ovat ostaneet vähintään 100€ tuotteita.

Muista painaa OK suodattimien alapuolelta tallentaaksesi valinnan.

Esimerkki 3

Jos haluat nähdä ne asiakkaat, joilla ei ole käyntejä tai varauksia ollenkaan, valitse kohtaan Käyntejä > Erisuuri kuin > valitse arvo 0.

Muista painaa OK suodattimien alapuolelta tallentaaksesi valinnan.

Huom! Voit käyttää suodatinta ilman, että olet lisännyt sen sarakkeeksi. Tämä voi olla hyödyllistä, jos haluat pitää näkymän selkeänä, mutta haluat nähdä vain tietyillä tiedoilla.


Asiakasrekisterin lataaminen

Voit ladata asiakasrekisterin Asiakkaat-sivun oikeasta yläkulmasta pienestä CSV-tiedoston kuvakkeesta (tiedosto aukeaa useimmilla taulukko-ohjelmilla esim. Excel).

Ladatussa tiedostossa on aina näkyvissä oletussarakkeet eli nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, osoite, postinumero, kaupunki, yleistiedot, SMS- ja sähköpostimarkkinointilupa, kanta-asiakas, luomispäivä sekä ID.

Jos suodattimia on käytetty, on mahdollista ladata CSV-tiedosto vain suodatetuilla asiakastiedoilla.

Vastasiko tämä kysymykseesi?