Tilastot

Tässä artikkelissa opit kaiken Timman Tilastot-sivusta eli mitä tilastoja näytämme ja kuka voi nähdä tilastot.

Eveliina avatar
Tekijä: Eveliina
Päivitetty yli viikko sitten

Tilastot-sivu

Tilastot -sivun avulla näet myynnin ja työaikojen yleiskatsauksen. Voit valita nähtäväksi tilastot koko salongin osalta tai suodattaa yhden tai useamman salongin käyttäjän tarkasteluun. Mikäli salonki on osa ketjua, voi Tilastot-sivulta nähdä kaikkien ketjun salonkien tilastot.

Pääkäyttäjät näkevät kaikki tilastot.

Käyttäjät ja rajoitetut käyttäjät näkevät vain omat tilastonsa.

Jos haluat kaikkien salongin käyttäjien näkevän liikkeen kaikki tilastot, ota yhteyttä Timman asiakaspalveluun, niin voimme lisätä tämän ominaisuuden salongille.

Mene kohtaan Lisää > Tilastot.

Kuinka valita haluttujen käyttäjien tilastot

Pääkäyttäjät voivat nähdä kaikkien salongin käyttäjien tilastot, joten oletuksena kaikki käyttäjät ovat valittuna tilastonäkymään. Jos haluat suodattaa tiettyjä käyttäjiä näkymään, klikkaa Käyttäjät-painiketta ja valitse halutut käyttäjät. Käyttäjät ja rajoitetut käyttäjät näkevät oletuksena vain omat tilastonsa.

Aikavälin muuttaminen

Voit valita tarkasteltavaksi aikaväliksi päivän, viikon, kuukauden tai vuoden, tai voit valita tietyn tarkasteltavan aikavälin. Kuvaaja näyttää suodatetun aikavälin varaukset sekä myynnit erikseen.

Tulojen lähteet

Tulojen lähteet kertovat palveluiden, lisäpalveluiden ja tuotteiden kokonaismyynnin prosenttiosuuksina. Lahjakortit eivät ole mukana tulojen lähteiden prosenttiosuuksissa. Tulot näkyvät vain silloin, jos liike käyttää Timman kassaa tai vastaan ottaa etukäteismaksuja.

Lahjakortit

Lahjakortit näyttävät ajanjakson aikana myytyjen lahjakorttien sekä käytettyjen lahjakorttien arvon.

Kappalemäärä

Kappalemäärän avulla näet kuittien, asiakkaiden ja varausten kappalemäärät valitulla aikavälillä. Jos varauksella on asiakkaan tiedot, lasketaan se niin asiakkaisiin kuin varauksiinkin. Jos varauksella ei ole asiakastietoja, lasketaan se vain varauksiin.

Myynti

Myynnin avulla näet palveluiden, lisäpalveluiden ja tuotteiden kokonaissummat sekä eriteltynä valitulta ajanjaksolta. Myynti näkyy vain silloin, jos liike käyttää Timman kassaa tai vastaan ottaa etukäteismaksuja.

Tuotteet

Tuotteet-kohdasta näet tuotteiden myynnin kokonaisarvon, myytyjen tuotteiden sisäänostohinnan sekä tuotteiden katteen (sisäänostohinta vähennettynä myynnistä).

HUOM! Sisäänostohinta ei sisällä arvonlisäveroa.

Työajat ja täyttöaste

Työajat-kohdasta näet merkatut työtunnit, varaukset, tauot, lomat, ylityöt ja täyttöasteen.

Työtunnit lasketaan päivittäisistä työajoista, joista vähennetään tauot.

HUOM! Vain henkilökohtainen aika -kategorian henkilökohtainen meno ja ruokatauko lasketaan työaikaa vähentävinä taukoina.

Varaukset-kohta näyttää varauksiin käytetyn kokonaisajan valitulla ajanjaksolla.

Tauot näyttää taukojen kokonaiskeston valitulla ajanjaksolla.

HUOM! Vain henkilökohtainen aika -kategorian henkilökohtainen meno ja ruokatauko lasketaan tauoiksi.

Lomat näyttää lomapäivien kokonaismäärän valitulla ajanjaksolla.

Ylityöt näyttää ylityötuntien kokonaismäärän kyseisellä ajanjaksolla eli ne ajat, jotka on merkattu avattujen työaikojen ulkopuolelle.

Täyttöaste laskee työaikojen ja varausten suhteen henkilökohtaiset ja ruokatauot vähennettynä.

Välitön uudelleenvaraus

Välitön uudelleenvaraus näyttää prosenttiosuuden asiakkaista, jotka varaavat uuden varauksen käynnin yhteydessä tai viimeistään vuorokausi käynnin jälkeen.

Keskiverto asiakas

Keskiostos tarkoittaa ostoksen/kuitin keskimääräistä arvoa.

Keskimääräinen kesto tarkoittaa varausten keskimääräistä kestoa.

Kuitilla tapahtumia tarkoittaa tuotteiden ja palveluiden keskimääräistä määrää ostosta kohden.

Ostaa lisäpalvelun näyttää prosenttiosuuden asiakkaista, jotka ostivat lisäpalveluja.

Ostaa tuotteen näyttää tuotteen ostaneiden asiakkaiden prosenttiosuuden.

Ostaa lahjakortin näyttää lahjakortin ostaneiden asiakkaiden prosenttiosuuden.

Tulojen jakautuminen

Tulojen jakautuminen näyttää palvelumyynnin tulot ilman lisäpalveluita sen mukaan, mihin kategoriaan palvelu kuuluu.


Leaderboard

Leaderboard seuraa palveluiden ja tuotteiden myyntiä, kokonaistuloa sekä täyttöastetta. Voit asettaa itsellesi tai työntekijöillesi tavoitteita palvelu- ja tuotemyynnille sekä täyttöasteelle. Kokonaistulon tavoite lasketaan palvelu- ja tuotemyynnin perusteella. Leaderboard-ominaisuus tarvitsee Timman kassan käytön toimiakseen.

Näet edistymisen reaaliajassa sade-, pilvi- tai aurinko-emojina sekä prosenttina. Myynti kirjautuu Leaderboardiin silloin, kun palvelu tai tuote on on kassalla merkitty maksetuksi.

Tavoitteiden asettaminen

Voit asettaa tavoitteita Leaderboardille Aseta tavoitteet -kohdassa. Tavoitteet voidaan asettaa tuntiperusteisesti tai kuukausiperusteisesti. Muista valita suodattimista haluamasi kuukausi tai ajanjakso, mihin haluat tavoitteet asettaa!

Tavoitteet voidaan asettaa palvelu- ja tuotemyynnille sekä täyttöasteelle. Jos et halua asettaa tavoitetta joillekin näistä, jätä se tyhjäksi. Lisätietoja täyttöasteesta on tämän artikkelin Työajat ja täyttöaste -osiossa.


Vastasiko tämä kysymykseesi?