Netsin maksupäätteet

Tässä artikkelissa kerromme Timmaan integroitavista Netsin maksupäätteistä.

Eveliina avatar
Tekijä: Eveliina
Päivitetty yli viikko sitten

Jos haluat tilata maksupäätteen Timman kautta, olethan yhteydessä
asiakaspalveluumme, niin autamme sinua valitsemaan liikkeesi tarpeisiin
parhaiten sopivan laitteen.

Timma Payn käyttöohjeet löydät täältä sekä apua Timma Payn käyttöönottoon löydät täältä.



Netsin maksupäätteen yhdistäminen Timmaan


Netsin maksupäätteiden integroinnissa avustaa Timman asiakaspalvelu. Kun
integroitava maksupääte on toimitettu sinulle, ota yhteyttä
asiakaspalveluumme.

Mitkä laitteet voi integroida Timmaan?


ICT250
Desk3500



Ongelmia maksupäätteen kanssa


Jos sinulla on ongelmia maksupäätteesi kanssa, kokeile aina ensimmäiseksi
laitteen uudelleenkäynnistystä.

Voit käynnistää laitteen painamalla keltaista
painiketta ja pistettä ( . ) nappia samanaikaisesti 5 sekunnin ajan. Jos ongelma jatkuu, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.





Lisäasetukset


Jos Netsin maksupäätteenne on integroitu Timmaan, löydät maksupäätteen asetukset
kohdasta Lisää > Maksupääte.


Ota maksupääteintegraatio pois käytöstä – Kun integraatio ei ole päässä, tällöin
tiedot/maksuliikenne ei kulje Timmasta maksupäätteeseen.


Käytä ulkoista (kuitti)tulostinta – Kuitin tulostaminen erillisestä
tulostimesta, eli ei suoraan maksupäätteen kautta.


Näytä maksukortin tiedot kuitilla – Maksutiedot näkyvillä kuitissa.

Tulosta asiakkaan kuitti automaattisesti – Tulostaa kuitin aina
maksutapahtuman jälkeen.


Kuinka korttimaksu hyvitetään


Joskus maksupäätteen kautta joutuu tekemään hyvityksiä tai kuitin korjauksia. Vanhoja tai jo luotuja kuitteja ei voi muokata ilman, että teet ensin hyvityksen ja sen jälkeen uuden maksun.

Tässä ohjeita hyvityksen tekemiseen:


Jos maksutapahtuma on tehty kalenterin kautta, etsi hyvitettävä varaus ja avaa
se.


Löydät kuitin myös aina Tulot > Tulot -sivun kautta.

Jos maksutapahtuma on tehty ilman varausta (suoraan kassan kautta), löytyy kuitti silloin myös täältä.

Avaa kuitti, mihin haluat tehdä hyvityksen.


Klikkaa “Tee hyvitys” tehdäksesi asiakkaalle hyvitysmaksun ja vahvista hyvitys
klikkaamalla ”OK”. Summa siirtyy automaattisesti maksupäätteelle ja asiakas voi syöttää maksukorttinsa laitteeseen.

Mikäli haluatte vain korjata kuittia ilman, että asiakkaalle palautetaan mitään, tulee tällöinkin tehdä ensin hyvityskuitti, minkä jälkeen luodaan uusi maksu. Jotta maksu ei siirtyisi automaattisesti maksupäätteelle, tulee integraatio ottaa hetkellisesti pois päältä.

Mene kohtaan Lisää > Maksupääte. Klikkaa "Ota maksupääteintegraatio pois käytöstä".


Luodaksesi uuden maksutapahtuman, klikkaa näkymässä painikkeesta ”Uusi
maksu”. Jos haluat tarkastella vanhan kuitin tietoja, saat ne näkyville
klikkaamalla kuitin yläpuolella näkyviä nuolinäppäimiä.

Kun hyvityskuitti ja uusi maksu on luotu, integraatio tulee käydä klikkaamassa uudelleen päälle kohdassa Lisää > Maksupääte.


Huom! Hyvitykset ja uudet maksut kirjautuvat aina sille päivälle, kun tapahtumat on tehty.



Monipankki


Maksupäätteeseen on mahdollista lisätä useampia pankkitilejä. Tämä mahdollistaa sen, että tilityksiä voi tehdä maksupäätteestä useampiin eri tilinumeroihin, esimerkiksi jos vuokratuolilaiselle halutaan tilitykset omalle tilille.

Monipankkiin liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä asiakaspalveluumme.



Nets ID:n tarkistaminen

Tarkistaaksesi Nets ID:si, vedä kauppiaskortti maksupäätteen läpi ja paina 1 ja uudelleen 1. Maksupäätteessä näkyy Nets ID:si.



Kauppiaskortti


Maksupäätteen yhteydessä saat kauppiaskortin. Tämä kortti tulee säilyttää, koska tarvitset kauppiaskorttia mahdollisten maksupäätteen ongelmien selvittämiseen.

Säilytä kauppiaskorttia jossain turvallisessa paikassa kassan tai maksupäätteen
läheisyydessä.

Vastasiko tämä kysymykseesi?