Marknadsplats feedback

Vad är marknadsplatsfeedback och hur svarar du på den.

S
Skrivet av Saga Ögren
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Innehåll

  1. Introduktion

  2. Feedback sida

    1. Skriv ett svar

    2. Rapportera olämpliga eller stötande recensioner

  3. Tips på hur du besvarar dina recensioner

Nu finns möjligheten att kunna besvara recensioner som har lämnats på Marknadsplatsen. Detta ger dig möjligheten att kunna besvara och rapportera recensioner som är olämpliga eller stötande, som dina kunder har gett dig på Marknadsplatsen. Oavsett om recensionerna är positiva eller negativa, kommer konstruktiva svar från dig att förbättra din kommunikation med kunder och bygga upp din salongs rykte på Marknadsplatsen.

Du kan komma åt recensioner som salongen har fått via Marknadsplatsen under fliken Feedback ( Mer > Feedback). Alla recensioner som salongen har fått är synliga för alla användare, däremot kan endast administratörer och användare vars behandling har fått en recension, besvara recensionerna.

Fliken Feedback

Feedbacksidan består av tre delar, en tidslinje för alla recensioner och deras omdömen, en översikt över alla omdömen, och sista delen för Feedback kan du svara eller rapportera individuella recensioner.

För att svara på en recension, klicka på svarsknappen.

När du är klar med ditt svar klickar du bara på knappen Publicera. Efter att du har postat ditt svar kan du också redigera det med knappen Redigera svar (till exempel om ditt svar har rapporterats av någon och du vill ändra det), eller ta bort ditt svar helt med knappen Ta bort.

Observera! Om du tar bort ett svar, eller om ditt svar rapporteras och visar sig strida mot uppförandereglerna, kan du inte skriva ett nytt svar för granskning.

På bilden ovan ser du ett svar från salongen som har anmälts av en konsument. När du redigerar ditt svar tas den rapporterade statusen bort.

Rapportera olämpliga eller stötande recensioner

Precis som konsumenter kan rapportera dina svar kan du också rapportera en recension om den innehåller innehåll som du anser är olämpligt eller stötande. Om du är osäker på om en recension uppfyller dessa villkor, se våra uppförandevillkor för konsumenter här.

Genom att klicka på knappen Rapport öppnas fönstret Rapportgranskning. Här kan du markera recensionen som olämplig, stötande eller annat, samt skriva med egna ord varför så är fallet.

Efter att en recension har rapporterats av dig kommer den att markeras med den röda rapporterade flaggan på bilden nedan.

Varje rapporterad recension kommer att kontrolleras av Timma Customer Happiness-teamet. Om en recension strider mot Timmas uppföranderegler och din rapport accepteras kommer recensionen att tas bort från Marknadsplatsen. Det kommer fortfarande att vara synligt på din feedbacksida, men kommer att markeras med Recension godkänd och Dold, vilket betyder att det inte påverkar dina betyg.

Tips för att svara på recensioner

Att svara på recensioner dina kunder lämnar är ett utmärkt tillfälle att visa din professionalism. Inte bara till kunden du svarar till, utan också till de potentiella kunder som läser recensionerna.

Undvik att förneka kundens åsikt eller erfarenhet av tjänsten, även när du tycker att en recension är orättvis. Att erbjuda att kompensera för besvikna kunder signalerar till andra potentiella kunder att du bryr dig.

Förstå att kunder ibland reflekterar över sin upplevelse efteråt och kommer till olika slutsatser. Även om dessa reflektioner kan skilja sig från vad de sa i salongen, är de fortfarande giltiga.

Undvik att bli personlig och kommentera kundens beteende. Även om det känns motiverat kommer det att avvisa potentiella kunder som läser konversationen, som inte har bakgrunden till tvisten.

Fick du svar på din fråga?