Siirry pääsisältöön
No-show asiakkaiden ehkäiseminen

Pitkään toivottu ominaisuus on vihdoin saatavilla!

Jessica avatar
Tekijä: Jessica
Päivitetty yli viikko sitten

Olemme lanseeranneet hiljattain uuden ominaisuuden, niin kutsutun no-show-suojan. Tämän asetuksen lisäksi olemme julkaisseet muutamia muitakin asetuksia, jotka tehokkaasti ehkäisevät feikkivarauksia tai tilanteita, joissa asiakas ei saavu paikalle varaamalleen ajalle.

Kaikki nämä ominaisuudet edellyttävät, että Timma Pay -tunnistautuminen on tehty ja etukäteismaksut on kytketty päälle. Mikäli liikkeelläsi tai käyttäjälläsi ei ole tehty vielä Adyenin tunnistautumista, voit aloittaa sen kohdassa Lisää > Timma Pay > Aloita käyttöönotto. Lue lisää tunnistautumisesta tästä.


No-show -suojan käyttöönotto

Kun sinulla on luotuna Adyenin tili, tulee ensin kytkeä päälle etukäteismaksut. Mene kohtaan Toimipiste > Tiedot > Timma Pay.

Tämän jälkeen voit asettaa no-show-suojaan liittyvän asetuksen päälle. Se löytyy muutamaa riviä alempaa kohdassa “No-show -tilanteiden ennaltaehkäiseminen”. Kun tämä asetus on kytketty päälle ja asiakkaan viimeisin varaus on merkattu "Ei saapunut paikalle"-tilaan, tulee asiakkaan maksaa seuraava varaus netissä varauksen tekohetkellä molemmissa Markkinapaikalla tai nettiajanvarauksessa.

Päivitämme Tietosuojaselosteesi automaattisesti tiedottamaan asiakkaitasi läpinäkyvästi siitä, että heiltä saatetaan vaatia maksu etukäteen. Löydät Tietosuojaselosteesi kohdasta Toimipiste > Sopimukset ja GDPR.

Etukäteismaksu uusille asiakkaille

Uuden asetuksen myötä on mahdollista aktivoida etukäteismaksu kaikille uusille asiakkaille Markkinapaikalla. Nettiajanvaraukseen tätä ominaisuutta ei ole saatavilla, vaan siellä on mahdollista vaatia etukäteismaksut ainoastaan kaikilta asiakkailta.

Etukäteismaksun asettaminen tietylle asiakkaalle

Kolmas vaihtoehto mahdollistaa etukäteismaksujen kytkemisen päälle tietylle asiakkaalle (Markkinapaikalla tai nettiajanvarauksessa) merkkaamalla se hänen asiakaskortilleen.

Mene Asiakkaat -sivulle ja etsi haluamasi asiakaskortti. Avaa asiakaskortti ja klikkaa painiketta Muokkaa.

Näet asetusten alalaidassa kohdan “Vaadi etukäteismaksu”.

Kun tämä asetus on kytketty päälle, asiakkaan on maksettava etukäteen, kun hän tekee varauksen Markkinapaikan tai nettiajanvarauksen kautta.

Päivitämme Tietosuojaselosteesi automaattisesti tiedottamaan asiakkaitasi läpinäkyvästi siitä, että heiltä saatetaan vaatia maksu etukäteen. Löydät Tietosuojaselosteesi kohdasta Toimipiste > Sopimukset ja GDPR.

Huom! Kaikki ominaisuudet edellyttävät sen, että Timma Pay -tunnistautuminen on tehty ja etukäteismaksut on kytketty päälle.

Vastasiko tämä kysymykseesi?