Kaikki kokoelmat
Kassa ja raportit
Klarnan liittäminen Timman kassaan
Klarnan liittäminen Timman kassaan

Ohjeet Klarna-tilin lisäämisestä Timman kassaan ja maksujen suorittamiseen Klarnan kautta.

Lauri Orkoneva avatar
Tekijä: Lauri Orkoneva
Päivitetty yli viikko sitten

Klarnan käyttäminen Timman kanssa edellyttää olemassa olevaa sopimusta Klarnan kanssa. Tässä artikkelissa neuvotaan miten voit luoda tilin Klarnaan (mikäli sinulla ei vielä ole tiliä) ja miten saat sen liitettyä Timman kassaan.


Tilin luominen Klarnaan

Jos sinulla ei ole vielä Klarna-tiliä, voit tehdä sen yksinkertaisesti siirtymällä Klarnan sivuille ja napsauttamalla Aloita heti -painiketta.

Seuraavassa näkymässä (alla) pyydetään täyttämään yrityksen sähköposti, rekisteröintimaa ja verkkokaupan URL osoite. Laita tähän kohtaan sen sivun osoite, jonne ajanvarauksesi tulee. Mikäli käytät et upota varaussivua kotisivuillesi, lisää kohtaan varaussivujesi osoite (https://varaa.timma.fi/yrityksen_nimi).

Valitset aukeavassa ikkunassa yrityksen arvioiduksi liikevaihdoksi verkkokaupassa

0 - 100 000€.

Tämän jälkeen valitse yrityksesi toimiala. Valitse "Ei mikään edellä mainituista".

Seuraavassa näkymässä alustavalinnaksi tulee valita "Muita integrointiratkaisuja". Aukeavassa ikkunassa kirjoita kenttään "Own built integration".

Seuraavaksi Klarnan tilinluontilomake kysyy mitä tuotetta haluat käyttää. Valitse tähän ratkaisuksi Klarna Checkout ja paina sen alapuolella olevaa Luo tili -painiketta.

Saat sähköpostin, kun Klarna on käsitellyt tietosi ja hyväksynyt sopimuksen.

Klarnan kauppiastuki auttaa sinua tarvittaessa tilin avaamisessa osoitteessa https://www.klarna.com/fi/yritys/kauppiastuki/ tai voit olla heihin yhteydessä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen kauppa@klarna.fi. Ennen käyttöä muista tarkistaa Klarnan hinnoittelu heidän verkkosivuiltaan.


Klarna-tilin lisääminen Timman kassaan

Kun sinulla on Klarna-tili, voit lisätä sen Timmaan. Mene kohtaan Toimipiste > Klarna. Jokaisella yrityksellä (Y-tunnuksella) voi olla oma Klarna-tilinsä järjestelmässä.

Valitse Yhdistä -painike yrityksesi riviltä. Tämä avaa ponnahdusikkunan, joka pyytää täyttämään Klarna-tilisi käyttäjänimen ja salasanan.

Löydät nämä tiedot Klarnan myyjäsovelluksesta. Siirry siellä asetuksiin ja luo Klarna API -tunnukset (Generate new Klarna API credentials).

Tilin yhdistämisen jälkeen Klarna lisätään automaattisesti maksutavaksi kassaan. Alla olevasta kassanäkymästä löydät Klarna-maksutavan kolmen pisteen alta. Voit sen jälkeen valita Klarnan monivalinnasta.

Voit ottaa Klarnan maksuja vain, jos Klarna-tilisi on yhdistetty Timmaan.

Klarna-maksut toimivat lähtökohtaisesti tekstiviesteillä. Mikäli asiakkaan puhelinnumero on liitetty asiakaskorttiin, lähetämme maksuviestin automaattisesti, kun napsautat Vahvista maksu -painiketta. Tarkista, että asiakkaan puhelinnumero on lisätty järjestelmään ja se on oikea. Voit muokata asiakkaan tietoja vielä ennen maksun vahvistamista.

Mikäli asiakas on aikaisemmin käyttänyt Klarnaa, vaatii maksu vain vahvistuksen. Muussa tapauksessa Klarna kysyy muutamia perustietoja ennen maksun hyväksymistä. Kun asiakas on vahvistanut maksun, Timma luo automaattisesti tapahtumasta kuitin. HUOM! Maksua ei suoritettu loppuun, ellei Timma näytä kuittia.

Jos haluat markkinoida Klarnan maksutapaa asiakkaillesi, voit kopioida Klarnan logon ja muun materiaalin suoraan Klarnan verkkosivuilta.


Vastasiko tämä kysymykseesi?