Kaikki kokoelmat
Timma Pay
Mitä tehdä, jos Timma Pay -maksupääte ei toimi
Mitä tehdä, jos Timma Pay -maksupääte ei toimi

Tästä artikkelista löydät apua Timma Payn käyttöön ja uudelleenkäynnistykseen, jos laite ei toimi tai ei ota vastaan maksuja.

Jessica avatar
Tekijä: Jessica
Päivitetty yli viikko sitten

Jos Timma Pay ei reagoi mihinkään, näkymä on jumittunut tai maksupääte ei hyväksy maksuja, suosittelemme aina käynnistämään laitteen uudestaan.

Ohjeet uudelleenkäynnistykseen:

  • Paina virtanappia muutaman sekunnin ajan ja valitse “Käynnistä uudelleen”.

  • Jos maksupääte ei reagoi mitenkään ja tiedät siinä olevan akkua jäljellä, paina virtanappia pohjassa 45s ajan. Maksupäätteen pitäisi käynnistyä uudelleen.

  • Käynnistä myös Timma Pro uudestaan tai päivitä sivu.

Jos uudelleenkäynnistys ei auta, voit kokeilla seuraavia vaiheita:

  1. Timma Pay on päällä ja siinä on virtaa

    Jos maksupääte ei ole päällä, kytke virta päälle vasemmassa sivussa olevasta virtanäppäimestä.

    Mikäli Timma Pay ei käynnisty, on mahdollista, että akku on loppu. Kytke maksupääte virtajohtoon ja anna sen ladata vähintään 10 minuuttia.

    Huom! Käytä aina verkkovirtaa eli seinästä tulevaa virtalähdettä, sillä tietokoneeseen kytketty johto ei lataa maksupäätettä tarpeeksi tehokkaasti.

    Jos Timma Pay ei käynnisty ollenkaan latauksesta huolimatta, irrota maksupääte latausjohdosta ja irrota laitteen akku ja aseta se takaisin paikoilleen. Akku sijaitsee maksupäätteen takaosassa.

  2. Timma Pay on yhteydessä nettiin

    Klikkaa Timma Payn aloitusnäytöltä Asetukset-valikkoa.

    Mene kohtaan “Verkko” ja syötä tunnuskoodi.

    Tunnuskoodi löytyy Timma Pay -sivulta Timma Prossa.

    Klikkaa kohtaa “Wi-Fi” ja tarkista, että langaton yhteys on yhdistetty.

  3. Tarkista yhteys

    Mene kohtaan Lisää > Timma Pay. Timma näyttää automaattisesti yhteyden tilan, kun kyseinen sivu avataan.

    Jos maksupääte on yhteydessä, se näyttää tältä:

    Jos maksupäätteen yhteys ei ole muodostettuna, se näyttää punaista merkkiä ja virheilmoitusta:

    Kun klikkaat "Vianmääritys" -painiketta, yhteystesti tehdään aina automaattisesti uudelleen.

  4. Tarkista asetukset

    Tarkista, että maksupäätteen käyttöä ei ole estetty.

    Jos maksupäätteen tila näyttää tältä, klikkaa kohtaa Lisätoiminnot > Ota maksupääte käyttöön.

  5. Tee diagnostiikkatestit maksupäätteeltä

    Klikkaa Timma Payn aloitusnäytöltä kohtaa Asetukset > Diagnostiikka.

    Verkko-otsikon alla näkyy kolme kohtaa: PSP-yhteys, Terminal API ja Päätepisteet.

    Jokaista näistä tulee klikata vuorollaan. Kaikkien testien tilan tulisi näyttää vihreää. Jos mikään testi näyttää punaista, tulisi laite käynnistää uudelleen.

  6. Kokeile toisella päätelaitteella

    Mikäli maksuun vieminen epäonnistuu, kokeile maksuun viemistä toisella laitteella. Timma Payta voi käyttää minkä tahansa laitteen kautta, jossa on Timma Pro, eli tietokoneella, tabletilla tai puhelimella.

Jos mikään edellämainituista kohdista ei auttanut ja Timma Pay ei edelleenkään toimi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 09 8567 6990 tai sähköpostitse info@timma.fi.


Vastasiko tämä kysymykseesi?