Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatTimman Markkinapaikka
Asiakaspalautteisiin vastaaminen Markkinapaikalla
Asiakaspalautteisiin vastaaminen Markkinapaikalla
Jessica avatar
Tekijä: Jessica
Päivitetty yli 2 vuotta sitten

Asiakaspalautteisiin vastaaminen

Markkinapaikan asiakaspalautteisiin vastaaminen on nyt vihdoin mahdollista! Voit vastata asiakaspalautteisiin suoraan Timmasta ja pystyt myös ilmiantamaan asiattoman tai epäkunnioittavan palautteen.

Rakentavalla tavalla kirjoitettu vastaus auttaa sinua kommunikoimaan paremmin asiakkaidesi kanssa ja parantaa salonkisi mainetta Markkinapaikalla oli asiakkaan antama palaute sitten positiivinen tai negatiivinen.

Pääset näkemään salonkisi saamat arvostelut kohdasta Lisää > Palaute.

Kaikki salongin saamat palautteet ovat näkyvissä kaikille käyttäjille. Palautteisiin voi vastata ainoastaan se käyttäjä, kenelle palvelu oli varattu tai salongin pääkäyttäjä.


Palaute-sivu

Palaute-sivu (Lisää > Palaute) sisältää kolme osiota: aikajanan kaikista palautteista halutulla aikajaksolla, yhteenvedon kaikista palautteista sekä Palaute-osion, missä voit lukea palautteita sekä vastata niihin tai ilmiantaa asiattomia palautteita.

Vastauksen kirjoittaminen

Klikkaa Vastaa-painiketta, jos haluat vastata palautteeseen.

Kirjoita vastauksesi vastauskenttään. Vastaukseen mahtuu 500 merkkiä. Näet vastauskentän alapuolelta kuinka monta merkkiä on jo käytetty.

Kun vastaus on valmis, klikkaa Julkaise-painiketta. Voit myös myöhemmin muokata vastausta (esimerkiksi silloin, jos asiakas on ilmiantanut vastauksesi) tai poistaa vastauksen kokonaan.

Huom! Jos poistat oman vastauksesi tai se on ilmiannettu tai poistettu sääntörikkomuksen (Timman menettelysäännöt) vuoksi, et voi kirjoittaa enää uutta vastausta. Ilmiannettua vastausta voi kuitenkin muokata.

Allaolevassa kuvassa salongin vastaus on ilmiannettu asiakkaan toimesta ja siinä näkyy punainen merkintä “Ilmiannettu”. Merkintä poistuu, kun asiakaspalvelumme on tarkistanut ilmiannetun palautteen.

Palautteiden ilmiantaminen

Sekä salonki että asiakas voivat ilmiantaa palautteen tai vastauksen palautteeseen. Voit ilmiantaa palautteen silloin, jos koet siinä olevan jotain asiatonta, epäkunnioittavaa tai palaute ei liity tehtyyn palveluun tai salonkiin. Jos olet epävarma onko palaute asiaton, voit lukea tarkemmin Timman menettelysäännöistä täältä ennen palautteen ilmiantamista.

Klikkaamalla Ilmianna-painiketta aukeaa uusi ikkuna, jossa tulee valita ilmiannon syy eli onko arvio sopimaton, loukkaava tai jokin muu syy. Voit myös kirjoittaa tarkemmin tekstikenttään miksi haluat ilmiantaa tämän palautteen.

Ilmiannettu -merkintä näkyy punaisena palautteen vieressä.

Kaikki ilmiannetut palautteet käydään läpi asiakaspalvelumme toimesta. Jos palaute on asiaton ja vastoin Timman menettelysääntöjä, poistetaan palaute näkyvistä Markkinapaikalta. Palaute jää näkyviin Timma Pro:n Palaute-sivulle, mutta näkyy seuraavalla tavalla eli punaisella Ilmianto hyväksytty - sekä harmaalla Piilotettu -merkinnällä. Huom! Piilotetut palautteet eivät vaikuta kokonais- eli tähtiarvioon.


Vinkkejä vastauksen kirjoittamiseen

Asiakkaidesi jättämiin arvosteluihin vastaaminen on loistava mahdollisuus näyttää ammattimaisuutesi sekä asiakkaille, joille vastaat että kaikille mahdollisille asiakkaille, jotka lukevat arvosteluja.

Vältä kieltämästä asiakkaan mielipidettä tai kokemusta, myös silloin kun saamasi arvio antamastasi palvelusta tuntuu sinusta epäreilulta. Esimerkiksi tarjoutumalla hyvittämään pettyneen asiakkaan kokemuksen viestität samalla potentiaalisille asiakkaille, että välität asiakkaidesi kokemuksesta.

Joskus asiakkaat jäävät miettimään jälkeenpäin omaa kokemustaan ja fiilis palvelusta onkin toisenlainen, kuin heti hoidon jälkeen. Vaikka nämä ajatukset ja arvostelut eroaisivat siitä, mitä asiakas on kertonut sinulle liikkeessä, ne ovat silti todellisia ja päteviä.

Älä vie keskustelua henkilökohtaisuuksiin ja vältä kommentoimasta asiakkaasi käytöstä. Vaikka kommenttisi tuntuisi aiheelliselta, se voi karkottaa pois mahdollisia asiakkaita, jotka eivät tiedä kiistan taustoja.

Vastasiko tämä kysymykseesi?